SEO off page, ghidul complet pentru rezultate notabile în optimizare SEO

SEO off page, ghidul complet pentru rezultate notabile în optimizare SEO. Doriți ca website-ul să aibă trafic și vizibilitate în rezultate?

În acest caz nu ar trebui să ignorați SEO off-page.

Este una dintre cele mai importante elemente ale strategiei de optimizare SEO.

În acest articol de pe blog vă explicăm ce e SEO off-page și de ce e importantă pentru website-ul dvs.

Nu în ultimul rând, vedem și ce strategii SEO off-page ar trebui să introduceți pentru a obține un mare succes.

Ce este SEO off page?

SEO off-page reprezintă toate strategiile SEO care sunt realizate pe un website.

Obiectivul principal este creșterea vizibilității în rezultatele căutării și creșterea traficului web organic.

Cele mai populare și mai frecvent introduse elemente SEO off-page sunt:

  • crearea de backlink-uri;
  • obținerea de mențiuni de marcă;
  • activități în social media.

Cu strategiile SEO off-page potrivite Google poate recunoaște un website ca fiind de încredere și autoritar.

Cele 7 tehnici SEO off page

1. Link building

Backlink-urile sunt, fără îndoială, cea mai importantă strategie SEO off-page.

A câștigat recunoaștere de la marketerii din întreaga lume.

Pentru Google, un număr mare de backlink-uri reprezintă un semnal clar că un website oferă conținut „proaspăt”.

Fiind vorba despre informații actualizate, răspunde mai bine solicitărilor utilizatorilor.

Ca rezultat, Google ocupă un loc mult mai ridicat pe website-urile cu un număr mare de backlink-uri.

Există 3 tipuri principale de backlink-uri:

  • legături naturale: acestea sunt legături pe care le puteți obține într-un mod natural. De exemplu, recomandând produsul sau serviciul dvs. Într-o asemenea situație nu putem vorbi despre o strategie de link building;
  • link-uri construite manual: link-uri obținute prin activități de link building. Acestea includ acțiuni ale clienților sau ale influencerilor;
  • link-uri auto-create: acestea sunt link-uri adăugate automat. De exemplu, în activitatea de pe forum-uri sau comentarii pe blog. Fiți atenți aici pentru că uneori pot fi considerate activități de SEO black hat.

1.1 Factori de link building

Știți cum să planificați o strategie de link building astfel încât să aducă rezultatele dorite?

Există mai mulți factori de care trebuie să țineți cont.

Aici, Ahrefs va fi cu siguranță la îndemână și vă va oferi o mulțime de date valoroase.

1.1.1 Numărul de domenii de referință

Când planificați o strategie de link building trebuie să vă amintiți că nu doar numărul lor contează.

Trebuie să țineți cont și din câte domenii provin acestea.

Cu cât sunt mai multe backlink-uri de înaltă calitate, cu atât cresc șansele de a se clasa mai sus.

Informațiile despre numărul de domenii de referință vor fi afișate după ce introduceți adresa URL în Ahrefs.

1.1.2 Dofollow și Nofollow

Atributul Nofollow (rel=”nofollow”) este adăugat în codul HTML.

Cu acesta, crawlerele Google nu urmează link-ul și nu există niciun impact asupra clasamentului Google.

Tot mai multe website-uri adaugă acest atribut link-urilor externe pentru a nu împărtăși valoarea SEO.

Ce trebuie să faceți atunci când planificați o strategie de link building?

Acordați atenție dacă link-ul dintr-un anumit domeniu va fi dofollow sau nofollow.

Recomandăm extensia Nofollow Chrome care arată ce link-uri au atributul nofollow.

Dacă doriți să găsiți doar link-uri dofollow există un filtru în Ahrefs Site Explorer.

Acesta va ascunde toate link-urile cu un atribut nofollow.

1.1.3 Text de ancorare

Textul de ancorare este un text pe care se poate face click pe un link.

O strategie SEO bună presupune adăugarea de cuvinte cheie pentru a ancora textele.

În acest mod, crește șansa ca website-ul să fie afișat pe acestea în rezultatele căutării.

Cu toate acestea, trebuie să aveți grijă.

Dacă aproape toate link-urile vor conține text ancorat de cuvinte cheie, Google va crede că este o manipulare.

În aceste condiții, vă va penaliza website-ul.

1.1.4 Autoritatea de legătură

Amintiți-vă că planificarea unei strategii eficiente de link building nu se referă doar la numărul de backlink-uri.

Calitatea acestora este cel puțin la fel de importantă, dacă nu chiar mai importantă.

Uneori, un link dintr-un domeniu de înaltă calitate poate fi mai benefic decât 10 link-uri de pe domenii rele.

La urma urmei, nu doriți să obțineți backlink-uri de la website-uri dăunătoare, nu?

În definirea autorității de legătură, Ahrefs se dovedește, de asemenea, foarte util.

Deci, cum să o verificați? Ratingul URL (UR) al lui Ahrefs este unul dintre cele mai de încredere scoruri.

Odată ce lipiți adresa URL în Ahrefs Site Explorer, instrumentul SEO vă arată UR și DR (Domain Rating).

Aici regula este simplă: cu cât DR și UR sunt mai mari, cu atât este mai bună autoritatea de legătură.

Informațiile despre DR și UR pot fi găsite și în raportul „Backlinks”.

1.1.5 Trafic web

Traficul web se dovedește a fi unul din factorii care determină dacă un anumit link este valoros sau nu.

Paginile cu trafic organic excelent sunt cu siguranță mai profitabile pentru a obține backlink-uri.

Traficul web al unei pagini poate fi verificat și în Ahrefs Site Explorer.

2. Social media pentru SEO off page

Știați că 84% dintre persoanele care au acces la Internet activează pe platformele de socializare?

Ce înseamnă acest lucru pentru dvs. și cum este legat de servicii SEO off page?

Rețelele de socializare nu sunt direct un factor de clasare pentru Google.

Cu toate acestea, ele pot contribui foarte mult la creșterea vizibilității în rezultatele căutării. De ce se întâmplă asta?

Cele mai populare platforme (Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn și Pinterest) au trafic și autoritate.

Google pur și simplu are încredere în mărcile care sunt active în mod constant în diverse rețele sociale.

Utilizatorilor le place să distribuie conținut valoros, ceea ce crește gradul de cunoaștere și recunoaștere.

Ce să ne amintim atunci când planificăm strategii SEO pentru social media?

  • postați ceva în mod constant;
  • includeți întotdeauna link-uri către website-ul dvs. în postări sau comentarii;
  • completați toate informațiile necesare despre marca dvs. în fila „Despre”;
  • utilizați diverse suporturi vizuale (infografii, imagini sau videoclipuri).

3. Forumuri pentru SEO off page

Mulți experți SEO recomandă utilizarea forumurilor ca strategii eficiente SEO off-page.

Trebuie să fiți atenți deoarece de mulți ani forumurile sunt folosite pentru a adăuga comentarii și spam.

Din acest motiv, mulți oameni au renunțat recent la această formă de tactică SEO off-page.

Personal vă sfătuim să folosiți forumurile, dar să o faceți cu înțelepciune!

Cum să utilizați forumurile pentru strategiile dvs. SEO off-page:

  • găsiți un forum legat de industria sau de nișa dvs.;
  • publicați în principal pe forumuri care au link-uri dofollow;
  • fiți de ajutor și contribuți la îmbogățirea cunoștințelor;
  • rămâneți întotdeauna la subiect;
  • nu vă promovați excesiv.

4. Guest posting

Guest posting poate aduce cu adevărat o contribuție excelentă la marca dvs.

Nu numai pentru că puteți obține legături valoroase, ci și pentru că este o strategie de marketing eficientă.

Scrieți un articol pe blog-ul unei persoane cunoscute și influente în industria dvs.

Puteți obține recunoașterea mărcii în rândul publicului dvs. țintă.

Pur și simplu împărtășiți-vă cunoștințele datorită cărora veți fi perceput ca un expert real.

Doriți să descoperiți cu ce blog-uri din industria dvs. merită să începeți cooperarea?

SEMrush vă poate oferi câteva indicii! Utilizați SEMrush și selectați URL-ul.

Verificați ce blog-uri se vor plia cel mai bine pe activitățile dvs.!

Cum se utilizează guest posting pentru link building? Descoperiți în câțiva pași de bază:

  • selectați blog-ul potrivit, de preferință într-o nișă similară și care are același public țintă;
  • verificați performanța website-ului: acordați atenție celor mai semnificative valori SEO. De exemplu, Domain Authority (DA), Page Authority (PA), trafic web, UR, DR;
  • contactați direct cu oferta dvs. de guest posting;
  • scrieți un articol care să contribuie și să fie captivant. Nu scrieți articolul doar pentru a obține un link, așa că împărtășiți-vă cunoștințele;
  • promovați guest posting pe rețelele de socializare.

5. SEO local pentru SEO off page

Unele elemente de SEO local, în special Google My Business și NAP, sunt foarte importante în SEO off-page.

Să descoperim de ce!

5.1 Google My Business

Google My Business este esențial atunci când vine vorba de SEO local.

Fără contul dvs. GMB pur și simplu pierdeți potențialul mare de a câștiga clienți locali.

Ce informații ar trebui să conțină? Când creați contul GMB asigurați-vă că profilul dvs. include:

  1. locația;
  2. categoria de afaceri;
  3. orele de funcționare;
  4. adresa website-ului;
  5. numărul de telefon;
  6. descrierea activității;
  7. imagini.

5.2 NAP

Administrați o afacere locală? Ar trebui să creați și profiluri pe diferite NAP-uri (nume, adresă și telefon).

Acestea sunt cataloage de companii locale în care vă puteți promova.

NAP este o altă idee excelentă pentru a câștiga clienți locali.

Doriți să îmbunătățiți SEO local și să vă faceți marca mult mai vizibilă?

Vă recomandăm instrumentul de gestionare a listelor furnizat de SEMrush. Vă va oferi câteva indicii!

Deocamdată instrumentul oferă date din cinci țări: SUA, Germania, Franța, Australia și Regatul Unit.

6. Mențiuni de marcă pentru SEO off page

Știați că mențiunile despre marcă sunt, de asemenea, o strategie SEO off-page eficientă?

Ar trebui să începeți să lucrați cât mai curând posibil și pe această zonă.

Luați în serios conștientizarea și recunoașterea mărcii?

Probabil știți că promovarea pe diferite canale poate fi crucială pentru a răspândi vestea despre afacerea dvs.

În caz contrar, ar fi foarte greu pentru utilizatori să afle despre marca dvs. dacă nimeni nu o menționează.

Cum să găsiți mențiuni de marcă? Există 2 moduri eficiente pe care le recomandăm!

  1. Content Explorer la Ahrefs. Selectați instrumentul Content Explorer din Ahrefs. Introduceți numele de marcă și apoi excludeți domeniul dvs. Exemplu: „protrain” -site:protrain.ro. În acest fel veți afla pe ce website-uri, în afară de al dvs., este menționat brand-ul;
  2. Google Search. Acest mod este mai puțin convenabil decât Content Explorer. Cu toate acestea, vă poate oferi în continuare câteva sugestii destul de bune. Veți avea mai mult de lucru pentru a extrage cele mai bune rezultate. Operatorul intext: găsește pagini care conțin un cuvânt dat în conținut. Vă permite să verificați ce pagini menționează marca dvs.

7. Visual media

Ați auzit vreodată de realitate augmentată? Acest tip de suport vizual este de un real succes în ultimii ani.

Acestea sunt diferite tipuri de filtre pe Snapchat, Instagram sau Messenger.

Vă permit să introduceți imagini în mișcare în format foto sau video. Suntem siguri că nu o dată le-ți văzut.

Acesta este un exemplu excelent care arată că un conținut vizual fascinează într-adevăr oamenii.

Așadar, vă recomandăm să vă concentrați asupra conținutului vizual (videoclipuri, imagini sau infografii).

Postați pe diferite platforme, cum ar fi Pinterest, YouTube, Flickr sau Tumblr.

Link-urile pe care le obțineți de la acestea sunt extrem de valoroase pentru SEO off page.

Cum se măsoară performanța SEO off-page?

Doriți să aflați dacă strategiile dvs. SEO off-page funcționează cu adevărat și aduc rezultatele scontate?

Ar trebui să monitorizați în mod constant performanța website-ului. Deci, cum ar trebui să o faceți?

În această secțiune vom indica ce parametri vă vor spune adevărul despre strategiile dvs. SEO.

1. Autoritate de domeniu/Autoritate de pagină

Autoritatea de domeniu (DA) și Autoritatea de pagină (PA) sunt printre cele mai fiabile valori.

Acestea determină performanța paginii.

Arată potențialul pe care un website îl are pentru a reuși în rezultatele căutării.

Aceste două valori introduse de Moz acordă o atenție deosebită numărului și calității backlink-urilor.

Așadar, ar trebui să monitorizați constant (cel puțin o dată pe lună) DA și PA.

Website-ul dvs. poate fi marcat de la 1 la 100. Cu cât scorul este mai mare, cu atât mai bine.

2. Evaluarea domeniului/Rating URL

Am descris deja Ratingul domeniului și Ratingul URL mai sus. Aceste două valori funcționează la fel ca DA și PA.

De asemenea, vă sugerăm să le monitorizați în mod constant.

Comparați dacă valorile furnizate de Moz și Ahrefs variază semnificativ.

3. Clasamentul cuvintelor cheie

Despre asta este toată agitația!

Cel mai vizibil efect al activităților SEO este creșterea (sau scăderea) pozițiilor pe cuvinte cheie date.

Verificarea acestui lucru în SERP nu consumă mult timp.

Ar fi perfect să controlați pozițiile cuvintelor cheie o dată pe zi sau cel puțin de câteva ori pe săptămână.

Rețineți că trebuie să așteptați puțin mai mult efectele activităților off-page.

Doar pentru că creați câteva backlink-uri puternice într-o zi nu înseamnă că poziția va crește a doua zi.

Concluzie

SEO off-page ar trebui să fie o parte vitală a campaniei SEO.

Cu strategiile potrivite puteți obține o mai bună cunoaștere a mărcii și o recunoaștere a acesteia.

De asemenea, sunt avantaje și în vizibilitatea sporită în rezultatele căutării și creșterea traficului organic.

Amintiți-vă că SEO off-page nu va aduce rezultatele dorite într-o zi sau într-o lună.

Planificați strategiile SEO off page potrivite și veți observa efecte excelente pe termen lung!

Aveți nevoie de ajutor pentru SEO off-page?

Intrați în contact cu experții noștri în servicii SEO pentru a planifica o campanie transparentă și eficientă.

Leave a Comment