Retail, cererea în creștere pentru principiul de click și colectare

Retail, cererea în creștere pentru principiul de click și colectare. Pe măsură ce clienții mută cumpărăturile în online, situația se schimbă.

Click & Collect a câștigat popularitate în zona de retail în multe țări. Clienții economisesc costurile de livrare și se bucură de rapiditatea și comoditatea preluării comenzii dintr-o locație din apropiere atunci când doresc.

Acest articol de blog analizează modul în care funcționează principiul. Vedem și de ce cererea pentru acesta este în tendințe acum și ce pot face comercianții pentru a se asigura că experiențele sunt bune și pentru afacerea lor.

Ce este Click & Collect și cum ajută zona de retail?

Click & Collect este o formă de flux în care cumpărătorii fac achiziții online și își ridică produsul dintr-o locație fizică, mai degrabă decât să o primească acasă.

Locația de preluare este de obicei un magazin local de vânzare cu amănuntul. Însă, poate fi, de asemenea, un oficiu poștal, un dulap special construit sau chiar un magazin diferit.

De ce este Click & Collect un succes pentru cumpărători?

Clienții beneficiază de viteza, costul redus și comoditatea modelului. Și acum, cu preocupările suplimentare legate de sănătate și siguranță, oferă o modalitate de a evita cumpărăturile în zone aglomerate. Pe de altă parte, vă bucurați în continuare de avantajul locațiilor de vânzare cu amănuntul.

Deși interesul pentru Click & Collect nu e nou, 2020 a înregistrat o creștere masivă a cererii. Astfel, a transformat-o într-una dintre cele mai tari tendințe din retail.

Implicarea clienților online prin intermediul magazinelor

Experiența din magazin este încă un punct crucial pentru rețelele de retail care doresc să îmbunătățească relația cu clienții lor. Spre deosebire de preluarea obișnuită, click & collect oferă o oportunitate uimitoare cumpărătorilor de a naviga mai mult și de a achiziționa articole suplimentare atunci când își ridică pachetul.

Click & Collect e și o modalitate pentru comercianții cu amănuntul de a-și optimiza rețeaua de livrare. Comercianții trebuie deja să livreze articole în magazinele lor. Aceștia pot face o utilizare mai eficientă a vehiculelor existente și pot reduce costurile de transport.

Click & Collect vs. livrare hiperlocală în retail

Comercianții s-au adaptat la noi modalități de livrare a produselor achiziționate online în era post-Covid 19. Astfel se disting două noi modele: livrarea de la magazin și livrarea în magazin.

Mulți comercianți au fost forțați să închidă locații din cauza noilor reguli sau a schimbării atitudinii consumatorilor. Pentru a justifica prețul, locațiile de vânzare trebuie să servească acum ca nod în realizarea comerțului electronic.

Modelele existente, cum ar fi livrarea din magazin și Click & Collect, au devenit adevărate tendințe. Ele evidențiază modul de utilizare a amprentei locale de vânzare pentru a reduce costul comerțului și a îmbunătăți eficiența.

Ambele modele pot utiliza personalul existent sau pot necesita resurse externalizate.

De asemenea, ambele necesită integrarea cu sistemele de gestionare a stocurilor. Este necesară vizibilitatea cu privire la locul unde se află inventarul și din ce locație ar trebui să fie îndeplinită.

Totuși, lansarea click & collect necesită mai puține schimbări operaționale ca livrarea din magazin. Livrarea implică energii suplimentare complexe, cum ar fi expedierea și rutarea.

Clienții și managerii de magazine au nevoie de o modalitate de a urmări șoferii. Și, desigur, lanțul de custodie devine dificil și va necesita dovada digitală a livrării.

1. Flexibilitate

Un alt mare avantaj este cel legat de flexibilitate. Atunci când un client programează o fereastră de livrare, este dificil pentru el să schimbe data și ora respectivă. Este posibil să aibă o opțiune, dar va necesita redirecționarea comenzilor.

Situația presupune capacități specifice de gestionare a livrării. Cu Click & Collect, comercianții pot oferi clienților o preluare a comenzii oricând într-o fereastră mare de timp.

2. Cost

Cea mai mare diferență între cele două se regăsește la costuri. Costul administrării flotelor terțe și costul livrării atât către clienți, cât și către comercianți.

Clienții sunt sensibili la costul livrării. Nu e o surpriză faptul că această valoare e de departe principalul factor cheie pentru care persoanele aleg să preia comanda pe cont propriu.

76% din utilizatorii Click & Collect spun că economia cu expedierea a fost cel mai important factor.

Impactul acestui model poate fi resimțit asupra ratelor de abandonare a coșului. Costurile suplimentare „ascunse”, cum ar fi taxele de livrare, sunt motivul principal pentru abandonarea coșului.

Imaginați-vă un comerciant online care face publicitate pentru livrare gratuită. Și, în calitate de consumator, mergeți la „casă”. Completați metoda de livrare preferată, adăugați detalii despre card și de expediere.

Abia apoi descoperiți că fereastra de livrare preferată costă mult mai mult decât vă așteptați. Este exact acolo unde preluarea în magazin poate avea un impact asupra ratelor de vânzare online.

Reducerea costurilor este evidentă pentru ambele părți

Chiar și atunci când o parte din costul acestui model este transmis clienților, e mai mic comparativ cu cel al livrării la domiciliu. Când comparați ambele modele cu și fără taxe pentru clienți, Click & Collect se dovedește că are marje mai mari.

Click & Collect are mai puține costuri generale decât livrarea. Locațiile și personalul existent se utilizează pentru a se îndeplini atât comenzile din magazin, cât și cele online.

Atunci când ridicarea se face din magazin, permite comercianților cu amănuntul să păstreze pasul în magazinele lor, unde pot să se ocupe de restul clienților.

Atât colectarea în magazin, cât și livrarea locală oferă clienților viteza și comoditatea căutată. De asemena, pot spori calitatea mărcii dvs. față de consumatori.

În mod ideal, ambele ar trebui să fie o opțiune, deși nu neapărat pentru toate locațiile.

Mărcile pot constata că un model se potrivește mai bine unui cadru urban față de unul suburban. Sau a unor locații care atrag un anumit grup demografic care preferă un model în locul celuilalt.

De ce mărcile din retail aleg Click & Collect:

  • monetizați amprenta de retail existentă prin îndeplinirea comenzilor online;
  • necesită mai puține resurse decât livrarea la domiciliu;
  • potențial se bazează mai puțin pe furnizorii terți decât livrarea și facilitează vizibilitatea în lanțul de custodie;
  • permite clienților să se bucure de experiența familiară din magazin, limitând contactul cu alte persoane;
  • nu necesită costuri suplimentare pentru client, ca în cazul livrării la domiciliu;
  • poate fi lansat rapid folosind resursele existente;
  • permite clienților flexibilitatea de a prelua comanda atunci când doresc.

Provocările pentru retail ale acestui model

1. Așteptările clienților

Clienții doresc să preia comenzi atunci când este convenabil pentru ei. Comanda trebuie să fie pregătită de preluare. Se așteaptă ca odată ajunși acolo, reprezentantul magazinului să ajungă la ei rapid.

Cât de aproape de client este o locație de preluare? Cât timp așteaptă clienții să audă că este gata comanda lor? Cât timp trebuie să aștepte în magazin pentru a ridica? Rețineți că clienții nu sunt dispuși să petreacă mai mult de cinci minute așteptând preluarea comenzii.

Provocările comerciale și operaționale includ:

  1. trimiterea clientului la magazinul potrivit (locație/disponibilitate);
  2. alertarea angajaților magazinului când clienții au sosit;
  3. optimizarea operațiunilor din magazin.

2. Viteza de lansare pe piață

Preluarea din magazin este pe cale să devină complet mercantilizată. Azi, majoritatea comercianților cu amănuntul au implementat o formă de cumpărare online sau o opțiune de preluare în magazin.

Chiar dacă nu a fost digitalizată sau automatizată.

Cum trebuie să configurați acest sistem pentru retail

Pentru a configura Click & Collect va trebui să vă integrați sistemele. Inclusiv cele de POS și sistemul de gestionare a stocurilor. Dacă aveți un magazin online, cum ar fi o aplicație mobilă sau un website, acesta ar trebui să poată afișa locații de preluare disponibile.

În mod ideal, veți avea preluare în magazin disponibilă în toate locațiile. Dar, dacă nu, consumatorul ar trebui să o vadă ca o opțiune numai dacă este disponibilă într-un magazin din apropierea lor.

1. Backend

Alegeți ce locații ar trebui să fie disponibile pentru client. Pentru a automatiza acest lucru, ar trebui să existe reguli în ceea ce privește câte locații vor putea alege clienții. Sau distanța utilizată pentru a detecta magazinele disponibile ori locațiile de preluare.

Mărcile trebuie să decidă ce tehnologii vor implementa pentru a crea un flux eficient, centrat pe client.

Configurarea rapidă și dezordonată este una, extinderea eficientă e alta. Odată ce aveți noțiunile de bază, trebuie să le optimizați. Așa puteți crește veniturile și să vă asigurați că oferta înseamnă cea mai bună experiență pentru clienți.

Cum arată fluxul ideal de Click & Collect

Fluxul optim se concentrează pe două puncte:

  1. creșterea eficienței fluxului pentru a reduce volumul de muncă al angajaților;
  2. crearea unei experiențe diferențiate.

Informații relevante:

  • în timpul plății, clienții își aleg opțiunea de preluare. Vorbim de mai multe opțiuni în timp real pentru locația de preluare, pe baza priorităților companiei și a disponibilității stocului;
  • în același timp, clientul primește o confirmare a comenzii, cu un link către locul în care poate seta un timp de preluare. Clienții primesc o notificare atunci când comanda lor este gata;
  • clientul anunță când este pe drum, astfel încât angajații să poată organiza pachetul de ridicare. Oerațiunile din magazin trebuie să fie sincronizate cu sosirea clientului;
  • panoul de administrare orientat către angajați trebuie să includă ID-ul comenzii. Atât aplicațiile orientate către angajați, cât și către clienți, ar trebui să includă codul de comandă și codificarea culorilor sau orice alt mod de a marca clar comanda, astfel încât preluarea să fie rapidă și ușoară;
  • în mod ideal, clientul ar trebui să fie direcționat digital către un punct de preluare în timp ce se îndreaptă spre magazin. Separarea punctelor de colectare va reduce timpul de așteptare pentru toți cumpărătorii;
  • clienții ar trebui să poată confirma preluarea, iar angajații dovada livrării. Sunt necesare unele metode digitale pentru a menține o preluare fără contact;
  • clienții ar trebui să primească o confirmare de preluare care să le permită să evalueze experiența. Acest lucru oferă retailerului feedback-ul cu privire la ce elemente ale operațiunilor trebuie îmbunătățite.

Configurarea Click & Collect: operațiuni conectate și eficiente pe care clienții le adoră

Ca model, Click & Collect e o situație de win-win pentru comercianții cu amănuntul și clienți. Este o tendință pe care comercianții trebuie să o ia în considerare atunci când își dezvoltă strategia de afaceri.

Mai ales că îi poate ajuta să valorifice lanțul de aprovizionare existent, să crească vânzările și să profite de un mediu din ce în ce mai provocator. Pentru succes garantat e nevoie și de firma de transport care să se ridice la același nivel.

Întrebarea nu mai e dacă să activați opțiunea deoarece majoritatea comercianților au făcut deja asta, ci cum vă puteți deosebi serviciul de restul.

Odată cu încheierea „cursei” pentru cota de piață comercianții cu prezență în mediul online trebuie să se concentreze pe extinderea și optimizarea operațiunilor de preluare din magazin.

Atât pentru viteză (opțiune pentru aceeași zi), cât și pentru comoditate (alegerea magazinelor) și încredere (precizia locațiilor oferite, timp de livrare și o experiență generală bună).

Pentru servicii de optimizare SEO și link building nu uitați să intrați în contact cu noi!

Leave a Comment